month / year

Main TOP

2012/10/21

סורי ינאגי New Items

I try to create things that
we human beings feel are useful in our daily lives. During the process, beauty
is born naturally.” Sori Yanagi for Japan Times 2002 
 לאורך כשנתיים של פעילות, היבינו מעריכה את כל יוצריה ללא יוצא מן הכלל הנמצאים אלפי קילומטרים ומשפיעים על החוש האסטתי שלנו ממרחק. אך יוצר אחד אשר עבודותיו מעוררות  בנו השראה באופן מיוחד -הוא סורי ינאגי- המשפיע על הלך הרוח ואף שינוי תודעתי ותפיסתי של החיים שלנו. יום יום
  
.לאחרונה הרחבנו את מגוון המוצרים של ינאגי מקולקציית כלי המטבח והשולחן המפורסמת שלו  (סכיני שף, סדרת הפורצילאן הלבן, סרוויסים לחמאה ולסלט, קערת נירוסטה וכ"ו), אשר גם קיבלו מעמד מכובד יותר על ויטרינת היבינו הפונה לרחוב הסואן ויוצרת דיאלוג שקט עם התנועה שבחוץ. אנחנו בהיבינו גאים להיות חלק ממורשת ינאגי העולמית המשמרת את הגישה הייחודית שלו לחיים בכלל ולעיצוב בפרט, ואת מעמדו יחד עם מעצבי על גדולים אחרים.
 
סורי ינאגי(1915-2011) הוא אחד היוצרים המשפיעים על עולם העיצוב היפני המודרני. בעל שם עולמי, ינאגי יצר במשך 60 שנות פעילותו מגוון נרחב של מוצרים- החל בכלי מטבח, רהיטים וכלי במכוניות, תחנות רכבת וכו". העיצובים האורגניים שלו משלבים עיצוב מערבי תעשייתי ומלאכות מסורתיות יפניות. שרפרף הפרפר מ1954 הוא אחת היצירות המוכרות של ינאגי בעולם והוא מצוי למכירה במוזיאון לאמנות מודרנית בניו-יורק. בין שאר העבודות המפורסמות ניתן למצוא את קומקום הנירוסטה בעבודת יד, וכמו כן כלי מטבח מנירוסטה ופורצילן.
את עבודתו של ינאגי אפשר לסכם בשתי מילים: פשוט ויפה.
ינאגי הושפע במהלך חייו מזרם הבאוהאוס המצוי כידוע גם בתל אביב. הוא למד בטוקיו עם פרופסור מיזוטני(Mizutani) אשר חזר מהבאוהאוס בשנת 1939 . בתום המלחמה ינאגי החל ליישם את רעיונותיו על עיצובים הלקוחים מעולם המושגים של הבאוהאוס ובהשפעת לה-קורבוסייר (Le Corbusier) העסק באמנות יותר אנושית ונגישה מאשר באמנות פונקציונלית גרידא, או כפי שינאגי מצטט את גרופיוס(Gropius):
"רציונליזם ופונקציונליזם אינם בהכרח מבטאים רק דברים רציונליים ופונקציונליים. מאחר ודברים אלו מצויים בשימוש של יד אדם, חייב להיות להם גם אספקט אנושי".  
 פיצ'ר הפורצילאן בהשפעת הבאוהאוס (בשני צבעים) הקיים בהיבינו כבר כשנתיים, משתלב בצורה הרמונית עם מבני הבאוהאוס התל אביביים המשתקפים  מהחלונות ומאחד רעיונות אסטתיים משני קצוות שונים בעולם
 
 
 
 
 
 
 

Main BOTTOM